Etape. Pe langa o serie de documente care trebuie inaintate geodezului, proprietarul va plati si o taxa de 120 de lei Alexandra Nastase Inregistrarea in cadastru a unui apartament este esentiala atunci cand o persoana vrea sa perfecteze actele pentru un contract de vanzare-cumparare. Potrivit site-ului avocatnet.ro, in vederea acestui demers, proprietarul trebuie sa contacteze un geodez si sa ii puna la dispozitie o serie de acte cerute de legislatia in vigoare pentru prima inscriere in cadastru. Astfel, este necesar ca persoana in cauza sa prezinte specialistului mai multe documente, cum ar fi nomenclatura stradala, fisa fiscala, o copie legalizata a actului de proprietate, precum si copii dupa cartea de identitate. In plus, pentru prima inscriere in cadastru si implicit in cartea funciara a unui apartament, proprietarul trebuie achite si o taxa de 120 de lei. De realizarea dosarului de inscriere cadastrala se va ocupa geodezul. Documentatia se intocmeste intr-un dosar unic, care include atat partea tehnica necesara receptiei cadastrale, cat si actele juridice pentru inscriere. Proprietarul sau o persoana autorizata va depune actele la oficiile teritoriale, pe suport analogic, dar si digital, in formate care permit tipizarea. Dupa receptia cadastrala si inscrierea documentatiilor in cartea funciara, beneficiarului i se vor elibera incheierea si extrasul de carte funciara si planul de amplasament si delimitare a imobilului.